Program Edukacyjny

Nasze motto:

„Dzieci rodzą się ze skrzydłami, a nauczyciele pomagają im je rozwinąć.”

W życiu małego dziecka szczególną rolę przypisuje się jego umiejętności poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Nie każde dziecko przebywa tę trudną drogę w taki sposób , jak byśmy tego oczekiwali. Poznanie możliwości i potrzeb dziecka pozwala nam na takie planowanie pracy, by maksymalnie wykorzystać naturalny potencjał dziecka, a także stworzyć mu warunki i możliwości doświadczania w różnych warunkach i sytuacjach.

Nasze Atuty:

  1. Domowa kuchnia
  2. Bezpieczeństwo
  3. Przytulne miejsce
  4. Wykwalifikowana kadra
  5. Nauka przez zabawę
  6. Leśna działka starodrzew, mikroklimat

Żłobek wspiera rozwój dzieci najmłodszych, w wieku od 1 roku do 2,5 lat.

  • wspieramy proces budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał,
  • wspieramy w rozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi,
  • wspieramy dzieci w rozwiązywaniu konfliktów w grupie metodą pokojową, uczymy zabawy w grupie, dzielenia się z innymi,
  • ćwiczymy czynności samoobsługowe, kształtujemy nawyki higieniczno-zdrowotne,
  • uczymy umiejętności niezbędnych w życiu codziennym, kształtujemy  zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych,
  • wspieramy proces usamodzielniania się dziecka
  • Nasi nauczyciele pracują w duchu uważnej komunikacji z dzieckiem – KONTAKT.

Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo dzieci i wspomaganie ich rozwoju !

Zajęcia, które zapewniamy dzieciom w ramach czesnego:

  • Angielski metodą „Early Stage” – realizowany program opracowany jest przez metodyków i dostosowany jest dla dzieci w wieku żłobkowym. Poprzez formę zabawy uczymy się wielu rymowanek, piosenek i nowych słówek i osłuchujemy się z językiem angielskim.
  • Glottodydaktyka – nauka literek w formie zabawy z wykorzystaniem klocków Glotto, muzyki i zabaw ruchowych.
  • Rytmika – zajęcia muzyczne według teorii uczenia się muzyki (MLT) profesora Edwina E. Gordona. Staramy się wspólnie poznawać dźwięki i inne melodie, do których próbujemy koordynować nasze ruchy i całe ciało.
  • Zabawy Paluszkowe – pomagają rozwijać motorykę małą, uczymy się wierszyków i masażyków
  • Zabawy sensoryczne – mieszamy, przelewamy, gnieciemy, smakujemy, wąchamy, dotykamy. Poznajemy świat za pomocą zmysłów. Podczas zabaw poznajemy różne konsystencje, tekstury, wielkości, kształty, zapachy i smaki. Zajęcia sensoryczne dają mnóstwo frajdy, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, stymulują receptory, pobudzają kreatywność… Dzieci je uwielbiają!
  • Zajęcia usprawniające mowę – gimnastyka buzi i języka. Ćwiczenia oddechowe, które mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony i wydłużenie fazy oddechowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej – zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu. Łączymy muzykę z ruchem aby wpłynąć na rozwój sensoryczno-motoryczny u dziecka. Dzieci rozwijają sprawność fizyczną, inwencje twórczą, słuch muzyczny, poczucie rytmu, koordynacje wzrokowo-ruchową itp.
  • Zajęcia plastyczne – fantazjujemy przy pomocy masy solnej, plasteliny, papieru, farb, kredek i innych materiałów. Podczas zajęć plastycznych tworzymy nasze małe dzieła sztuki. Zajęcia mają na celu usprawnienia małej motoryki, spostrzegawczości wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej. Wpływają na rozwój twórczego myślenia, rozwijają wyobraźnie plastyczną oraz poprawiają koncentrację uwagi. Sprawiają dzieciom dużo radości i poprawiają samoocenę.
  • Dzieci biorą udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych, wykonują przedstawienia dla swojej rodziny. Uczestniczą też w przedstawieniach teatralnych w wykonaniu profesjonalnych zespołów aktorskich.
  • Poszerzamy u Maluszków wiadomości , zainteresowania, pogłębiamy uzdolnienia , kształtujemy stosunek do otaczającej rzeczywistości, rozwijamy twórczą wyobraźnie. Zależy nam aby czas spędzony w Hula-Hop był okresem pełnym radości, beztroski i nauki poprzez zabawę, która przygotowuje maluchy do pierwszych samodzielnych kroków w przedszkolu.
  • Sensoplastyka® – Nadrzędnym celem marki Sensoplastyka® jest konstruktywne wspieranie rozwoju kompetencji intra- i inter-personalnych uczestników zajęć. Naszym zadaniem jest stworzenie takiej przestrzeni (zarówno tej fizycznej jak i psychicznej-relacyjnej) aby to umożliwić.
  • Plastyka Ekspresywna™ – Szaleństwo działań plastycznych dla małych i dużych. Sięgając do głębokich pokładów kreatywnej energii uwalniamy emocje i twórczy potencjał. Przestrzeń dla rozwoju i relaksu. Podczas szkolenia poznasz szereg pomysłów na zaaranżowanie przestrzeni (np. malowanie przy użyciu huśtawki!) oraz wykorzystanie materiałów i technik plastycznych, które pozwalają puścić wodze fantazji dosłownie i w przenośni. Delikatne malowanie cienkim pędzelkiem jest tutaj dozwolone, ale zdecydowanie bardziej stawiamy na wspieranie rozwoju motoryki dużej, np. „chlustanie” i „pluskanie” farbą, tupanie bosymi stopami po wielkim płótnie i po prostu „wylanie” emocji z siebie na płótno.

  • Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju™ (TKWR™) to kompleksowy program wspierania kreatywnego rozwoju osób w wieku od 0 do 100 lat. Bazuje na podejściu coachingowym oraz twórczej edukacji. Dzięki wykorzystaniu Strategii Ekspresywnych© oraz Modelu CSC© charakteryzuje się wysokim poziomem zaangażowania kreatywnego zarówno

Pobyt w żłobku to cenny czas …

Wierzymy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie przyjaznego środowiska i  doświadczeń, które oddają radości dzieciństwa, pielęgnują indywidualny wzrost i rozwój każdego dziecka oraz torują drogę do sukcesu w życiu i dalszej edukacji w przedszkolu i szkole.

Serdecznie Zapraszamy!