Program Edukacyjny
Nasze motto:
„Dzieci rodzą się ze skrzydłami, a nauczyciele pomagają im je rozwinąć.”
W życiu małego dziecka szczególną rolę przypisuje się jego umiejętności poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Nie każde dziecko przebywa tę trudną drogę w taki sposób , jak byśmy tego oczekiwali. Poznanie możliwości i potrzeb dziecka pozwala nam na takie planowanie pracy, by maksymalnie wykorzystać naturalny potencjał dziecka, a także stworzyć mu warunki i możliwości doświadczania w różnych warunkach i sytuacjach.
Nasze Atuty:
- Domowa kuchnia
- Bezpieczeństwo
- Przytulne miejsce
- Wykwalifikowana kadra
- Nauka przez zabawę
- Leśna działka starodrzew, mikroklimat
Żłobek wspiera rozwój dzieci najmłodszych, w wieku od 1 roku do 2,5 lat.
- wspieramy proces budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał,
- wspieramy w rozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi,
- wspieramy dzieci w rozwiązywaniu konfliktów w grupie metodą pokojową, uczymy zabawy w grupie, dzielenia się z innymi,
- ćwiczymy czynności samoobsługowe, kształtujemy nawyki higieniczno-zdrowotne,
- uczymy umiejętności niezbędnych w życiu codziennym, kształtujemy zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych,
- wspieramy proces usamodzielniania się dziecka
- Nasi nauczyciele pracują w duchu uważnej komunikacji z dzieckiem – KONTAKT.
Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo dzieci i wspomaganie ich rozwoju !
Zajęcia, które zapewniamy dzieciom w ramach czesnego:
- Angielski metodą „Early Stage” – realizowany program opracowany jest przez metodyków i dostosowany jest dla dzieci w wieku żłobkowym. Poprzez formę zabawy uczymy się wielu rymowanek, piosenek i nowych słówek i osłuchujemy się z językiem angielskim.
- Glottodydaktyka – nauka literek w formie zabawy z wykorzystaniem klocków Glotto, muzyki i zabaw ruchowych.
- Rytmika – zajęcia muzyczne według teorii uczenia się muzyki (MLT) profesora Edwina E. Gordona. Staramy się wspólnie poznawać dźwięki i inne melodie, do których próbujemy koordynować nasze ruchy i całe ciało.
- Zabawy Paluszkowe – pomagają rozwijać motorykę małą, uczymy się wierszyków i masażyków
- Zabawy sensoryczne – mieszamy, przelewamy, gnieciemy, smakujemy, wąchamy, dotykamy. Poznajemy świat za pomocą zmysłów. Podczas zabaw poznajemy różne konsystencje, tekstury, wielkości, kształty, zapachy i smaki. Zajęcia sensoryczne dają mnóstwo frajdy, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, stymulują receptory, pobudzają kreatywność… Dzieci je uwielbiają!
- Zajęcia usprawniające mowę – gimnastyka buzi i języka. Ćwiczenia oddechowe, które mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony i wydłużenie fazy oddechowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej – zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu. Łączymy muzykę z ruchem aby wpłynąć na rozwój sensoryczno-motoryczny u dziecka. Dzieci rozwijają sprawność fizyczną, inwencje twórczą, słuch muzyczny, poczucie rytmu, koordynacje wzrokowo-ruchową itp.
- Zajęcia plastyczne – fantazjujemy przy pomocy masy solnej, plasteliny, papieru, farb, kredek i innych materiałów. Podczas zajęć plastycznych tworzymy nasze małe dzieła sztuki. Zajęcia mają na celu usprawnienia małej motoryki, spostrzegawczości wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej. Wpływają na rozwój twórczego myślenia, rozwijają wyobraźnie plastyczną oraz poprawiają koncentrację uwagi. Sprawiają dzieciom dużo radości i poprawiają samoocenę.
- Dzieci biorą udział we wszystkich uroczystościach przedszkolnych, wykonują przedstawienia dla swojej rodziny. Uczestniczą też w przedstawieniach teatralnych w wykonaniu profesjonalnych zespołów aktorskich.
- Poszerzamy u Maluszków wiadomości , zainteresowania, pogłębiamy uzdolnienia , kształtujemy stosunek do otaczającej rzeczywistości, rozwijamy twórczą wyobraźnie. Zależy nam aby czas spędzony w Hula-Hop był okresem pełnym radości, beztroski i nauki poprzez zabawę, która przygotowuje maluchy do pierwszych samodzielnych kroków w przedszkolu.
- Sensoplastyka® – Nadrzędnym celem marki Sensoplastyka® jest konstruktywne wspieranie rozwoju kompetencji intra- i inter-personalnych uczestników zajęć. Naszym zadaniem jest stworzenie takiej przestrzeni (zarówno tej fizycznej jak i psychicznej-relacyjnej) aby to umożliwić.
- Plastyka Ekspresywna™ – Szaleństwo działań plastycznych dla małych i dużych. Sięgając do głębokich pokładów kreatywnej energii uwalniamy emocje i twórczy potencjał. Przestrzeń dla rozwoju i relaksu. Podczas szkolenia poznasz szereg pomysłów na zaaranżowanie przestrzeni (np. malowanie przy użyciu huśtawki!) oraz wykorzystanie materiałów i technik plastycznych, które pozwalają puścić wodze fantazji dosłownie i w przenośni. Delikatne malowanie cienkim pędzelkiem jest tutaj dozwolone, ale zdecydowanie bardziej stawiamy na wspieranie rozwoju motoryki dużej, np. „chlustanie” i „pluskanie” farbą, tupanie bosymi stopami po wielkim płótnie i po prostu „wylanie” emocji z siebie na płótno.
- Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju™ (TKWR™) to kompleksowy program wspierania kreatywnego rozwoju osób w wieku od 0 do 100 lat. Bazuje na podejściu coachingowym oraz twórczej edukacji. Dzięki wykorzystaniu Strategii Ekspresywnych© oraz Modelu CSC© charakteryzuje się wysokim poziomem zaangażowania kreatywnego zarówno Dziecka-Uczestnika jak i Trenera.
- STEAM LAB dla przedszkola jest sferą kreatywnego, wieloaspektowego rozwoju najmłodszych. Dzieci mają okazję rozwijać swoje pasje, eksperymentować oraz integrować zabawę z projektowaniem. To nie tylko miejsce nauki, ale też budowania umiejętności manualnych, współpracy oraz wprowadzania podstaw kodowania.
- eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. eTwinning to również doskonalenie zawodowe nauczycieli.
Pobyt w żłobku to cenny czas …
Wierzymy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie przyjaznego środowiska i doświadczeń, które oddają radości dzieciństwa, pielęgnują indywidualny wzrost i rozwój każdego dziecka oraz torują drogę do sukcesu w życiu i dalszej edukacji w przedszkolu i szkole.